Get Adobe Flash player

Łącznie
644527
Data: 2024-04-27

18 września 2023 r. uczniowie klas IV – VIII wraz z opiekunami wybrali się na wycieczkę do stolicy Dolnego Śląska.

Wrocław to miasto pięknych zabytków, ciekawych atrakcji i niezwykłej przyrody. Właśnie takie połączenie zobaczyliśmy już pierwszego dnia pobytu, odwiedzając Halę Stulecia, sąsiednią pergolę z największą fontanną w Polsce, malowniczy Park Szczytnicki i zaskakujący Pawilon Czterech Kopuł z Muzeum Sztuki Współczesnej.

Ciekawym  punktem była edukacja i rekreacja w Ogrodzie Japońskim. Stanowi on połączenie kilku typów ogrodów: publicznego, wodnego, związanego z ceremonią picia herbaty oraz kamienistej plaży.

Poznając je kolejno, jednocześnie zachwycaliśmy się różnorodnością i bogactwem występujących tam roślin. Największą atrakcją dla nas stała się wysepka z drzewkami bonsai oraz drewniany most, na którym spędziliśmy najwięcej czasu, podziwiając wszystko dookoła.

Gdy zmęczenie dało o sobie znać, odpoczęliśmy, uczestnicząc w multimedialnym pokazie fontanny, któremu towarzyszyły dźwięki muzyki klasycznej.

Drugi dzień naszego pobytu we Wrocławiu rozpoczęliśmy od zwiedzania Ostrowa Tumskiego - najstarszej, zabytkowej części miasta.  Tu powstała pierwsza osada z zamkiem książęcym. Większość budynków w Ostrowie Tumskim to wspaniałe zabytki architektoniczne.

Następnie udaliśmy się do Ogrodu Botanicznego – „żywego muzeum”, oazy piękna i spokoju w sercu Wrocławia.

Niewątpliwie największą atrakcją tego dnia była Panorama Racławicka, będąca wizytówką Wrocławia. Obejrzeliśmy tam jedyny w swoim rodzaju cykloramiczny obraz o wymiarach 114m na 14m zatytułowany ”Bitwa pod Racławicami” autorstwa malarzy pod kierunkiem Jana Styki i Wojciecha Kossaka.

Pełni wrażeń udaliśmy się do pobliskiego Muzeum Narodowego, gdzie zobaczyliśmy wystawy stałe obejmujące: sztukę śląską, śląską rzeźbę kamienną, sztukę europejską i polską, a także „Cudo - Twórcy”- współczesną sztukę Wschodu.

Zakończeniem dnia był wieczorny spacer po  Starym Mieście.
Wielką atrakcją naszej trzydniowej wycieczki w tym pięknym mieście było wypatrywanie wrocławskich Krasnali.

Na zakończenie naszego pobytu, spędziliśmy czas w jednym z największych parków wodnych w Europie. Korzystaliśmy z różnorodnych zjeżdżalni, a także z jacuzzi, sauny oraz basenu solankowego i sportowego.

Po Wrocławiu oprowadzał nas p. Sebastian – przewodnik PTTK we Wrocławiu, który pomagał nam odkrywać tajemnice wrocławskich miejsc oraz niektórych obiektów, zwracając uwagę na najciekawsze elementy.

Opiekunami wycieczki były panie: Elżbieta Domańska, Marta Kłoś - Makosz, Małgorzata Wereszczyńska oraz p. Jacek Zabłocki.

Pobyt w historycznej stolicy Dolnego Śląska poszerzył naszą wiedzę biologiczną i historyczną, był czasem mile i aktywnie spędzonym. Dostarczył nam wielu atrakcji i wrażeń.