Get Adobe Flash player

W dniach 9-10 maja uczniowie kl. 4- 8 naszej szkoły wyruszyli na dwudniową wycieczkę na Warmię i Mazury. Pierwszym punktem podróży było miejsce, w którym atmosferę świąt Bożego Narodzenia czuć przez cały rok – fabryki bombek „Firmy Doroszko”, gdzie mieści się Konsulat Świętego Mikołaja. Po przybyciu, młodzież obejrzała pokaz wydmuchiwania i ozdabiania bombek, a następnie chętni uczniowie mogli samodzielnie wydmuchać ze szkła własną bombkę. Po prezentacji turyści zabrali się do ozdabiania bombek o różnych kształtach. W powietrzu unosił się zapach cynamonu i pieczonego jabłka, zaś nad głowami naszych uczniów błyszczał różnokolorowy brokat. Uczniowie z zachwytem podziwiali tysiące ręcznie wykonanych ozdób choinkowych, przepięknie udekorowane choinki oraz mogli przejechać się na reniferach Świętego Mikołaja i powozić jego saniami. Z każdego kąta fabryki słychać było okrzyki zachwytu i radości. Nauka połączona z zabawą dostarczyła nam wszystkim niesamowitych i niezapomnianych wrażeń.

Z Konsulatu w Kętrzynie przenieśliśmy się do historycznego miejsca – głównej kwatery wojennej Adolfa Hitlera „ Wilczy Szaniec” w Gierłoży. Jadąc lasami dotarliśmy do bunkrów, które przetrwały od czasów II wojny światowej. Kwatera Adolfa Hitlera zwana Wilczym Szańcem mimo pięknej pogody przyprawiała naso gęsią skórkę. Przez obiekt przechodziła linia kolejowa. Baza była dobrze zamaskowana otoczona lasami i jeziorami. Z ogromnym zainteresowaniem wysłuchaliśmy ciekawych historii związanych z tym miejscem, które opowiedziała nam pani przewodnik. Weszliśmy również do wnętrza jednego z bunkrówi z wypiekami na twarzy podziwialiśmy jego rozmiary i solidność wykonania. Pod koniec zwiedzania zakupiliśmy pamiątki i zmęczeni wyruszyliśmy w dalszą podróż.

Po drodze na miejsce noclegowe zajechaliśmy do Świętej Lipki, gdzie zwiedziliśmy słynne sanktuarium. Naszą uwagę zwróciły bardzo bogate zdobienia kościoła, które nadają świątyni blasku, przepiękne freski na suficie oraz barokowe organy. Po przybyciu do hotelu, każdy z uczniów zameldował się w swoim pokoju, a następnie wspólnie zjedliśmy obiadokolację.

Kolejnego dnia, wstaliśmy wcześnie rano, zjedliśmy śniadanie i wyruszyliśmy do Malborka. Głównym punktem drugiego dnia wycieczki było zwiedzanie pokrzyżackiego zamku. Podzieliliśmy się na dwie grupy i pod okiem przewodników rozpoczęliśmy historyczną podróż w czasie.Zobaczyliśmy Kaplicę Wielkich Mistrzów, Wysoką Sień, Letni Refaktarz, sypialnię mistrzów. Ponadto obejrzeliśmy wystawę bursztynu, kaplicę św. Anny i inne bardzo ciekawe miejsca. Zaopatrzyliśmy się w pamiątki i zjedliśmy pyszny obiad w restauracji przy zamku. Zmęczeni, ale zadowoleni bezpiecznie wróciliśmy do naszych domów planując w drodze kolejny wyjazdJ

Opiekunami byli: p. dyrektor Renata Pawlikowska, p. Ewelina Szaniawska, p. Małgorzata Wereszczyńska, p. Ewa Zarzycka.