„Święta miłości kochanej Ojczyzny…” – te słowa Ignacego Krasickiego symbolicznie wprowadzają w tematykę patriotyczną związaną z kolejną, 230. rocznicą uchwalenia Konstytucji 3 maja. Corocznie upamiętnialiśmy to wielkie wydarzenie w naszej szkole. W związku z panującą epidemią, tradycyjne świętowanie tego dnia nie jest możliwe, jednak społeczność szkolna, mimo wielu ograniczeń, podjęła szereg działań takich jak: pogłębienie wiedzy o historii poprzez szkolne wystawy, prezentacje i konkursy patriotyczne.
Z okazji rocznicy uchwalenia Konstytucji 3 maja uczniowie klas I – VI wzięli udział w konkursie plastycznym, poświęconym temu ważnemu dla narodu polskiego wydarzeniu.
Jury w składzie: p. Ewa Kurowska, p. Marta Kłoś Makosz, p. Aneta Baranowska wyróżniło najbardziej pomysłowe i kreatywne prace w dwóch kategoriach wiekowych:
klas I- III „ Godło Polski według własnego pomysłu”
I miejsce: Tomasz Smarżewski kl. 2
II miejsce: Fabian Topa kl. 2
III miejsce: Róża Zaniewicz kl. 2
klas IV-VI „ Flaga, kotylion, plakat, mapa naszej Ojczyzny”
I miejsce: Magdalena Pawlak kl. 6, Izabela Szymańska kl. 4
II miejsce: Rafał Wierzchowski kl. 5, Karol Górka kl. 4
III miejsce: Maurycy Wolny kl. 4, Martyna Izdebska kl. 5
Wyróżnienie: Alicja Wróbel kl. 5
Uczniowie klas VII- VIII przystąpili do konkursu historycznego „Co wiem o Konstytucji 3 maja?”, rozwiązując quiz na platformie Quizizz. W szranki stanęło 26 uczestników, którzy zaprezentowali się dobrą znajomością historii tego okresu. Najlepsi okazali się:
I miejsce: Aleksandra Piotrowska kl. 8, Jan Borkowski kl. 7, Wiktoria Grochowska kl. 7 (96%)
II miejsce: Natalia Wierzchowska kl. 8 (92%)
III miejsce: Emilia Markiewicz kl. 7, Marcin Lendzion kl. 7, Piotr Włodarczyk kl. 7 (88%)
Swoim zaangażowaniem uczniowie pod kierunkiem nauczycieli udowodnili, że to, co polskie, jest bliskie i ważne dla wszystkich.
Dla tych, którzy okazali zainteresowanie proponowanymi zadaniami koordynatorzy - p. Ewa Kurowska i p. Marta Kłoś - Makosz przygotowali dyplomy, które zostaną wręczone po powrocie do nauki stacjonarnej. Dodatkową nagrodą będą oceny, które otrzymają uczniowie zaangażowani w realizację projektu z poszczególnych przedmiotów.